EștiSuperbă.ro

Ai insomnii? – Cum să ai un somn de calitate când ești stresată!

Stresul afectează calitatea vieții, iar mulți dintre oamenii stresați ajung să aibă probleme de somn. Organismul eliberează în momentele tensionate cortizol, un hormon care acționează ca răspuns la stres, dar el poate fi prezent în corp într-o cantitate mai mică sau mai mare. 

Iată cum îmbunătățești calitatea somnului când ești stresată:

Evită cafeaua

Cafeaua este băută pentru menținerea nivelului de energie, dar cantitatea de cofeină prezentă în băutură poate afecta calitatea somnului. Nu o dată s-a îmtâmplat să nu poți adormi pentru că ai băut o ceașcă de cafea după-amiaza, nu-i așa? Alege în schimb ceaiul verde. Este adevărat că și el conține cofeină, dar într-o cantitate mult mai mică. Ceaiul verde este o opțiune bună datorită antioxidanților pe care-i conține.

Mănâncă alimente care induc starea de somnolență

Produsele alimentare bogate în proteine și carbohidrați complecși pot induce nevoia de somn. Bea o cană de lapte fiert în care adaugi o lingură de miere. Alte opțiuni sunt: pește, paste, banană, soia, strugure etc.

Practică câteva exerciții de respirație

Respirațiile adânci ajută la eliminarea stresului și îmbunătățesc calitatea somnului. Trage aer în piept și ține-l pentru câteva secunde, după care eliberează din plămâni. Continuă să faci așa de mai multe ori. Te vei simți mai relaxată și vei reuși să adormi mai repede.

Fă-ți un duș cu apă caldă

Pune în apa călduță o jumătate de cană de sare de mare și câteva picături de ulei esențial. Magneziul din sare relaxează pielea și te ajută să te eliberezi de emoții, încărcându-te cu energia necesară pentru reducerea stresului.  Stai în apa caldă mai mult de 20 de minute.

Dormi în timpul zilei

Acest obicei nu este recomandat persoanelor care lucrează în timpul zilei, dar o poți face în weekend. Somnul din timpul zilei este mult mai calitativ, ajutându-te să te eliberezi de stresul acumulat peste zi.

Sursa: clickpentrufemei.ro