EștiSuperbă.ro

Dieta ketogenică ar putea fi viitorul în materie de slăbit

Ai zice că o dietă foarte bogată în grăsimi nu te-ar ajuta să slăbești, dar cercetări serioase și recente ar putea să-ți schimbe această perspectivă. Vorbim de ceea ce se numește dieta ketogenică, dietă despre care oamenii de știință spun că ar fi bună chiar și la prevenția unor boli de genul diabetului sau cancerului. 

Dieta ketogenică (keto, cum îi spun amicii) se folosește de grăsimea ta pe post de combustibil, în loc de carbohidrați sau proteină. În termeni foarte simpli, dieta keto constă în 75 la sută grăsime, 20 la sută proteină și foaaaaarte puțini carbohidrați, vreo 5 procente.

Această proporție intenționează  să-ți pună corpul într-o stare de ketoză, care oprește eliberarea de insulină și, prin urmare, a nivelului de zahăr din sânge. Beneficiile ketozei pentru sănătatea ta sunt îmbunătățirea unor markeri riologici, cum ar fi reducerea tensiunii arteriale și descrește apetitul pentru mâncare, datorită consumului de grăsimi.

Ai putea crede că seamănă mult cu dieta Atkins dar nu e. Principala diferență este conținutul de proteină din dietă. Atkins tinde să pună foarte mult accentul pe proteină, în timp ce dieta ketogenică e moderată. Nu e un plan foarte ușor de urmărit, dar teoria ketozei ca potențială metodă de prevenire a bolilor câștigă atenție din partea oncologilor.

Dr Patrick Hwu, unul dintre specialiștii în cancer cei mai apreciați, a studiat această dietă de patru ani. Preferă să-i spună „dieta de ardere a grăsimilor“. Deși mai e nevoie de multă cercetare ca să se demonstreze că rezultatele sunt, într-adevăr, cele bune, dr. Hwu, crede c-o să vadă îmbunătățiri în sănătatea oamenilor.

De ce funcționează keto

Preferata corpului pentru combustibil este glucoza, înmagazinată în corp sub formă de glicogen. De câte ori mănânci carbohidrați, fie că e linte sau altceva, aceștia se transformă în glucoză. Sau zahăr. Din cauză că organsimului tău nu-i place foarte mult cu mult zahăr în sânge, un hormon pe nume insulină e secretat de pancreas care permite zahărului să intre în celule.

Apologeții dietei ketogenice spun că problema unei diete scăzute în carbohidrați este că aceasta induce foarte multă insulină și corpul arde, atunci, zahăr, în loc de carbohidrați și grăsimi. În contrast, într-o dietă cu carbohidrați puțini, corpul tău învață să ardă grăsime. Când se întâmplă asta, acizi cunoscuți sub denumirea de ketone sunt eliberați din grăsime în corp, în timp ce nivelul de insulină coboară. Ketoza poate să apară după doar câteva zile de dietă scăzută în carbohidrați.

Ce include dieta ketogenică

Nuci (în special de macadamia, pecan și braziliene)
Semințe
Avocado
Ulei de măsline și de cocos,
Legume fără amidon
Ouă

Sursa: clickpentrufemei.ro